سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ارزش مرد به اندازه همت اوست و صدق او به مقدار جوانمردى‏اش و دلیرى او به میزان ننگى که از بدنامى دارد و پارسایى او به مقدار غیرتى که آرد . [نهج البلاغه]
>>جعفری ( شنبه 92/8/18 :: ساعت 12:2 صبح)

عاشورای ظاهر و عاشورای باطن

همین فردا که عاشورا باشد (و گفته‌اند البته کل یوم عاشورا)

در فیفث اونیو Fifth Ave در قلبِ منهتنِ نیویورک پاکستانی‌ها دسته راه می‌اندازند و زنجیر می‌زنند. چنان مراسم پرشوری دارند که نگو و نپرس. همه با لباس‌های بلندِ محلی و شلوارهای سپید. نه گمان ببری که سنتِ تازه‌ای است‍؛ که هر سال روزِ عاشورا همین برنامه هست. دسته راه می‌افتد و سینه می‌زند و ان-وای- پی-دی NYPD (New York Police Dep.) هم با اسب و تفنگ و کلی تشکیلات از این دسته مراقبت می‌کند.

می‌توان به قطع و یقین نوشت که همین جماعت در مجالسِ خصوصی در نیویورک (مثلِ بعضی از مجالسِ ما) قمه می‌زنند و در مصیبتِ اباعبدالله اشک می‌ریزند. این یعنی ظاهرِ عاشورا.

همه‌ی این جماعت شهروندانِ مطیعی هستند برای دولتِ ایالاتِ متحده. ادامه مطلب...

  نوشته های دیگران ()
>>جعفری ( جمعه 92/8/17 :: ساعت 5:25 عصر)

اگر بخواهیم به امام حسین(ع) کمک کنیم باید چه عملی انجام دهیم؟/ پاسخ شهاب مرادی

حجت الاسلام شهاب مرادی در جمع عاشوراییان در اصفهان سخنرانی کرد.که گلچین سخنان مطرح شده در این سخنرانی را در ادامه می خوانید.

* رسم ما بر این است که برای تسلی دل بازماندگان عزیز از دست داده مشکی بر تن کنیم، پس در عزای حسین(ع) نیز گام اول برای سرسلامتی به مولایمان امام زمان پوشیدن لباس مشکی است. شما مادران نیز اگر می خواهید فرزندانتان سالم بمانند آنان را محب و مشکی پوش حسین(ع) بار بیاورید.

* اگر بخواهیم به امام حسین(ع) کمک کنیم باید چه عملی انجام دهیم؟ ما باید نگاهی حسینی به زندگی داشته باشیم، باید از دیدگاه حسین(ع) به زندگی نگاه کنیم تا بتوانیم حساب و کتابی دقیق داشته باشیم.

* هر گاه میلی تو را از مسیر حق دور می کند افسار خودت را بگیر و بنشانش به پای موعظه خودت، بهترین کار این است که خودت واعظ خودت باشی؛ برای آنکه کمک به امام حسین(ع) داشته باشی بایستی دنیا را از نگاه او به نظاره بنشینی نه با نگاه خودت و آنچه که خودت دوست داری توجیه کنی. اگر شهوت داری آن را با عقل مهار کن و اگر خشم داری آن را با سکوت درمان کن.

* روز اول که یک کارگری به مکانی برای کار کردن می رود اگر خوب کار کند و از دقیقه دقیقه وقتی که دارد درست استفاده کند مسلما صاحب کار برای روزهای بعد نیز از او استفاده خواهد کرد و مزدی تمام به او خواهد داد؛ بنابراین از همان ابتدا باید برای حسین باشیم و برای او گریه کنیم تا مورد لطف و عنایت ارباب قرار گیریم.

* این را یادمان باشد که امام حسین(ع) چه موقع کمک خواست آن موقع که دیگر هیچ یاوری برایش باقی نمانده بود و حتی به اندازه یک نگین انگشتری بر روی بدنش جای سالم باقی نمانده بود آن موقع بود که فریاد هل من ناصر ینصرنی حسین(ع) به آسمان بلند شد بنابراین باید به هوش باشیم برای حسینی رفتن و حسینی زیستن گام اول این است که از دریچه نگاه حسین به زندگی مان طراوتی دوباره بخشیم.

 


  نوشته های دیگران ()
>>جعفری ( جمعه 92/8/17 :: ساعت 5:23 عصر)

چرا امام سجاد(ع) پولی را وقف کرد و دستور داد 10 سال در منا مجلس برپا کنند؟

قدامات امام سجاد(ع) برای احیای نام و یاد و اهداف قیام کربلا در گفتاری از آیت الله جوادی آملی

جریان سیّدالشهداء نه تنها در قبر بی‌نظیر بود، در حال جان دادن هم بی‌نظیر بود. در حال جان دادن هم که شنیده‌اید؛ چون آنجا هم مستحب است، یا جزء آداب احتضار است که اگر کسی مُحتضر است، در حال جان دادن است؛ کسی دست به سینه‌اش نگذارد. این محتضر است، بالأخره در کشاکش مرگ است؛ گفتند: دست به سینه‌اش نگذارید، بگذارید آسان جان بدهد. خانواده‌های شاهد، بدانند فرزندان‌شان برای یک همچنین امامی رفتند؛ با او محشورند!

وجود مبارک أبی عبدالله(ع) که در قتلگاه تمام قسمت‌های چشمان مطهرش را خون گرفت، چشمان مطهرش بسته بود؛ دید این سینه سنگین شده؛ فرمود: کیستی؟ هر که هستی بدان، جای بلندی نشسته‌ای.

«لَقَدِ ارْتَقَیتَ مُرتَقاً عَظیماً طالَما قَبَّلَهُ رَسُول الله...» (ناسخ التواریخ / ج2 / ص 390) هر که هستی، بدان اینجا خیلی بلند است. اینجا را پیغمبر مکرر می‌بوسید. دیگران می‌دیدند وجود مبارک پیغمبر این دکمه‌ها را باز می‌کند، از یقه تا این قسمت سینه را مکرر می‌بوسد. نمی‌دانستند رازش چیست! چه اینکه لبان مطهر أبی عبدالله را هم می‌بوسد، نمی‌دانستند که رازش چیست! ادامه مطلب...

  نوشته های دیگران ()
>>جعفری ( جمعه 92/8/17 :: ساعت 5:18 عصر)

2 تحریف ماهرانه درباره نهضت کربلا/ از نظر اینها حسین(ع) یک شرکت بیمه تاسیس کرده برای بیمه گناه!

متن زیر گلچین از مجموعه سخنرانی های شهید استاد مرتضی مطهری، درباره تحریفات مربوط به عاشورا است که در مجموعه آثار شهید مطهری، جلد هفدهم منتشر شده است.

دو تحریف معنوی در هدف امام حسین علیه السلام توسط برخی وعاظ و مداحان

حسین(ع) می گوید من نهضت کردم برای امر به معروف، برای اینکه دین را زنده کنم، برای اینکه با مفاسد مبارزه کنم. نهضت من یک نهضت اصلاحی اسلامی است. ما آمدیم یک چیز دیگری گفتیم. دو تا تحریف معنوی بسیار عجیب و ماهرانه در اینجا کردیم، نمی دانم بگویم ماهرانه یا جاهلانه.

تحریف معنوی اول: امام حسین کشته شد تا گناهان ما بیمه شود

یک جا گفتیم حسین بن علی قیام کرد که کشته بشود برای اینکه کفاره گناهان امت باشد، کشته شد برای اینکه گناهان ما آمرزیده شود. حالا اگر بپرسند آخر این در کجاست؟ خود حسین چنین چیزی گفت؟ پیغمبر گفت؟ امام گفت؟ چنین حرفی را چه کسی گفت؟ می گوییم ما به این حرف ها چه کار داریم؟ امام حسین کشته شد برای اینکه گناهان ما بخشیده شود. نمی دانیم که این فکر را ما از دنیای مسیحیت گرفته ایم.

ملت مسلمان خیلی چیزها را ندانسته از دنیای مسیحیت بر ضد اسلام گرفت. یکی همین است. یکی از اصول معتقدات مسیحی مساله به صلیب رفتن مسیح است برای اینکه فادی باشد. الآن «الفادی» لقب مسیح است. این از نظر مسیحیت جزء متن مسیحیت است. می گویند عیسی به دار رفت و این به دار رفتن عیسی کفاره گناه امت شد، یعنی گناهان خودشان را به حساب عیسی می گذارند. فکر نکردیم این حرف مال دنیای مسیحیت است و با روح اسلام سازگار نیست، با سخن حسین سازگار نیست. به خدا قسم تهمت به ابا عبد الله است. ابا عبد الله که برای مبارزه با گناه کردن قیام کرد، ما گفتیم قیام کرد که سنگری برای گنهکاران بشود.

ما گفتیم حسین یک شرکت بیمه تاسیس کرد، بیمه ی گناه. گفت شما را از نظر گناه بیمه کردم. در عوض چه می گیرم؟ شما برای من اشک بریزید، من در عوض گناهان شما را جبران می کنم، اما شما هرچه می خواهید باشید، ابن زیاد باشید، عمر سعد باشید. ما می گوییم یک ابن زیاد در دنیا کم بود، یک عمر سعد در دنیا کم بود، یک سنان بن انس در دنیا کم بود، یک خولی در دنیا کم بود، امام حسین خواست خولی در دنیا زیاد شود، عمر سعد در دنیا زیاد شود، گفت أیها الناس هرچه می توانید بد باشید که من بیمه ی شما هستم!

تحریف معنوی دوم: کشته شدن امام حسین یک دستور خصوصی بود ادامه مطلب...

  نوشته های دیگران ()
>>جعفری ( جمعه 92/8/17 :: ساعت 5:7 عصر)

حکم برهنه شدن در عزاداری سیدالشهدا چیست؟

سوال: عریان کردن بدن و لخت شدن به هنگام سینه زنی و عزاداری برای حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام از نظر شرعی چه حکمی دارد؟ لطفاً توضیح دهید.

آیت‌الله مکارم شیرازی: «احتیاط آن است که عزاداران حسینی لخت نشوند عریان نشوند؛ آیا فردی در مجلس ترحیم پدرش اگر لخت شود این جزء آداب عزاداری است؟! برادران بر لخت شدن اصرار نداشته باشند. اما برای عزاداری می‌توان مقداری از سینه را باز گذاشت. سابقا پیراهن‌هایی بود که قسمتی از آن دکمه می‌شد و جلوی سینه را باز می‌کردند و لخت هم نمی‌شدند که بدن نما باشد. با این کار دشمنان هم نمی‌توانند سرزنش کنند.»

آیت الله علی خامنه ای: حجت‌الاسلام فلاح زاده نماینده پاسخ به احکام مقام معظم رهبری در جواب به این استفتاء گفت: «به نظر حضرت آقا در مجالس عزاداری هرکاری که سبب شود دشمنان از این کار ما علیه مکتب تشیع یا شیعیان سوء استفاده کنند و سبب تفرقه بین مسلمانان باشد، حرام است و باید پرهیز کرد.»

 


  نوشته های دیگران ()
>>جعفری ( جمعه 92/8/17 :: ساعت 4:34 عصر)

شب اول  حجت الاسلام شهاب مرادی محرم92

گام اول کمک این است:

 حسابت را با دنیا روشن کن 

ما در جوار گلزار شهدا و تخت فولاد هستیم[1] این زمین زمینی است که در گذشته بخشی از تخت فولاد بوده است و هم اکنون هم هست. در بین گلزارهای شهدا و مقابر مؤمنین در دنیا یکی از 5 یا 6 قبرستان مهم در جهان اسلام تخت فولاد است. انبیاء، علما، عرفا وشهدای زیادی خصوصاً شهدایی که روزگار ما، که اکنون در این جا آرمیده اند، خیلی دارای مقام و رتبه هستند. خوشحالم از این که کنار این ها و در این خیمه امام حسین علیه السلام در این چند شب محضرتان هستم.

منکرها رو کرده اند و معروف ها پشت کرده اند! ادامه مطلب...

  نوشته های دیگران ()
>>جعفری ( جمعه 92/8/17 :: ساعت 4:29 عصر)

شهاب مرادی در جمع عاشوراییان در اصفهان:

مشکی پوشیدن یعنی محرم شدن برای ورود به حرم حسین علیه السلام

آرزوها تمامی ندارند، انگار از کنار هر آرزویی که به اجابت می رسد هزار آرزوی دیگر جوانه می زنند و در این میان اگر تو ندانی که جوانه ها را چگونه از شر آفات محافظت کنی آنچنان حلق آویزت خواهند شد که حتی اجازه یک ثانیه نفس کشیدن به تو نخواهند داد؛ و چقدر بی وفایند آرزوهایی که به هدف اجابت می رسند و ما را با هزار آرزوی ناپخته دیگر تنها می گذارند؛ تا به حال به این فکر کرده ایم که چند نفر از کسانی که قبل از ما می زیسته اند به چند درصد از امیدهایشان رسیده اند و کامیاب گشته اند؟ آیا تا به حال به این فکر کرده ایم که نهایت آرزوهایمان چیست و چه می تواند باشد؟ آیا نهایت زندگی و آمالمان رسیدن به پست و مقامی است که به هیچ کس تا به حال وفا نکرده است مثل آنان که خون حسین را با سطلی جو معامله کردند؟ ادامه مطلب...

  نوشته های دیگران ()
>>جعفری ( چهارشنبه 92/8/1 :: ساعت 8:50 عصر)

افسران - غدیر و کربلا...


  نوشته های دیگران ()
>>جعفری ( یکشنبه 90/10/18 :: ساعت 12:23 صبح)

گفتاری از آیت الله جوادی آملی

...جریان سیّدالشهداء نه تنها در قبر بی‌نظیر بود، در حال جان دادن هم بی‌نظیر بود. در حال جان دادن هم که شنیده‌اید؛ چون آنجا هم مستحب است، یا جزء آداب احتضار است که اگر کسی مُحتضر است، در حال جان دادن است؛ کسی دست به سینه‌اش نگذارد. این محتضر است، بالأخره در کشاکش مرگ است؛ گفتند: دست به سینه‌اش نگذارید، بگذارید آسان جان بدهد. خانواده‌های شاهد، بدانند فرزندان‌شان برای یک همچنین امامی رفتند؛ با او محشورند!

وجود مبارک أبی عبدالله(ع) که در قتلگاه تمام قسمت‌های چشمان مطهرش را خون گرفت، چشمان مطهرش بسته بود؛ دید این سینه سنگین شده؛ فرمود: کیستی؟ هر که هستی بدان، جای بلندی نشسته‌ای.

«لَقَدِ ارْتَقَیتَ مُرتَقاً عَظیماً طالَما قَبَّلَهُ رَسُول الله...» (ناسخ التواریخ / ج2 / ص 390) هر که هستی، بدان اینجا خیلی بلند است. اینجا را پیغمبر مکرر می‌بوسید. دیگران می‌دیدند وجود مبارک پیغمبر این دکمه‌ها را باز می‌کند، از یقه تا این قسمت سینه را مکرر می‌بوسد. نمی‌دانستند رازش چیست! چه اینکه لبان مطهر أبی عبدالله را هم می‌بوسد، نمی‌دانستند که رازش چیست!

وجود مبارک امام سجاد (ع) شبی که آمدند تا بدن شهدای کربلا را دفن کنند، همه را معرفی کرد، دستور داد همه آن ابدان را بیاورند پائین پای وجود مبارک سیّدالشهداء(ع)؛ با کمک‌ بنی اسد آن ابدان دفن می‌شدند. ادامه مطلب...

  نوشته های دیگران ()
>>جعفری ( شنبه 90/9/26 :: ساعت 12:17 صبح)

شرحی مختصر بر زیارت عاشورا -2- بر گرفته از کتاب  : زیارت عاشورا اتحاد روحانی با امام حسین(ع)

نوشته استاد اصغر طاهر زاده

إِنِّی سِلْمٌ لِمَنْ سَالَمَکُمْ وَ حَرْبٌ لِمَنْ حَارَبَکُمْ وَ وَلِیٌّ لِمَنْ وَالاکُمْ وَ عَدُوٌّ لِمَنْ عَادَاکُم

ای اباعبدالله! در راستای رسم دلدادگی، من پذیرنده‌ی جبهه‌ی شما هستم و با تمام وجود جان خود را تسلیم شما کرده‌ام و دشمنی جبهه‌ای را که با شما بر سر جنگ است از ارکان زندگی خود نموده‌ام. و دامنه‌ی این نوع جبهه‌گیری را تا آنجا گسترش داده‌ام که دوستدار دوستان شما و دشمن دشمنان شما هستم. جبهه‌ای که حضرت سیدالشهداء(ع) گشودند همواره زنده و فعّال است و با ورود به آن جبهه با حضرت اتّحادی پای بر جا برقرار می‌شود و اساساً عشق به دوستان اباعبدالله و تسلیم راه و روش اباعبدالله(ع) شدن و تنفّر از دشمنان آن حضرت موجب همان اتحاد روحی است که انسان به دنبال آن است، تا در افقی که حضرت در آن به سر می‌برند وارد شویم. مگر نه این است که هرکس طالب اتحاد با جان حضرت اباعبدالله(ع) است؟ چنین اتحادی از طریق همین نوع موضع‌گیری‌ها به‌دست می‌آید به شرطی که زیارت آن حضرت با بصیرت لازم انجام گیرد تا ملائکه‌ای که تا قیامت برای امام حسین(ع) گریه می‌کنند به مدد او آیند و او را یاری رسانند.

اللَّهُمَّ خُصَّ أَنْتَ أَوَّلَ ظَالِمٍ بِاللَّعْنِ مِنِّی وَ ابْدَأْ بِهِ أَوَّلا ثُمَّ الثَّانِیَ وَ الثَّالِثَ وَ الرَّابِعَ اللَّهُمَّ الْعَنْ یَزِیدَ خَامِسا وَ الْعَنْ عُبَیْدَ اللَّهِ بْنَ زِیَادٍ وَ ابْنَ مَرْجَانَةَ وَ عُمَرَ بْنَ سَعْدٍ وَ شِمْرا وَ آلَ أَبِی سُفْیَانَ وَ آلَ زِیَادٍ وَ آلَ مَرْوَانَ إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَةِ

شیخ طوسی (شیخ الطائفه) چهار نفر اولی را که مورد لعن قرار می‌گیرند، به این صورت معرّفی کرده: نفر اول، «قابیل» یعنی اوّلین عامل برادرکُشی تاریخ که بنیاد قتل در دنیا را نهاد و نفر دوم، عاقرِ شتر حضرت صالح(ع) یعنی اولین کسی که آیت بزرگ الهی را نادیده گرفت و او را کُشت، و نفر سوم، قاتل حضرت یحیی(ع) یعنی کسی که جسارت یافت پیامبر خدا را به قتل برساند، و نفر چهارم، ابن ملجم قاتل امیرالمؤمنین(ع)، اولین کسی که در اسلام دست به ترور وَلِیّ‌الله زد.

  ملاحظه کنید که هر کدام از اشخاصی که در این لعنت آخری مطرح شده‌اند نماینده‌ی یک نوع تفکّر و منش انحرافی هستند و یزید پنجمین آن‌ها است. باید این طرز فکرها را که هرکدام نماینده‌ی یک نوع خباثت هستند، بشناسید و از عمق جان بر آن‌ها لعنت بفرستید تا قلب‌تان مصفّی? شود و همواره مواظب خزیدن این طرز فکرها در روح خود و جامعه‌ی مؤمنین باشید تا از عشق و محبّت هدایت‌گرانه‌ی امام حسین(ع) کامل‌ترین بهره را نصیب خود نمایید. ادامه مطلب...

  نوشته های دیگران ()
   1   2   3   4      >
 
فهرست ها
 RSS 
خانه
ارتباط با من
درباره من
پارسی بلاگ

بازدید امروز: 1
بازدید دیروز:  8
مجموع بازدیدها:  172795