سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر که به آنچه می داند عمل کند، خداوند دانش آنچه را نمی داند به او ارزانی می دارد . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
>>جعفری ( جمعه 92/8/17 :: ساعت 5:25 عصر)

اگر بخواهیم به امام حسین(ع) کمک کنیم باید چه عملی انجام دهیم؟/ پاسخ شهاب مرادی

حجت الاسلام شهاب مرادی در جمع عاشوراییان در اصفهان سخنرانی کرد.که گلچین سخنان مطرح شده در این سخنرانی را در ادامه می خوانید.

* رسم ما بر این است که برای تسلی دل بازماندگان عزیز از دست داده مشکی بر تن کنیم، پس در عزای حسین(ع) نیز گام اول برای سرسلامتی به مولایمان امام زمان پوشیدن لباس مشکی است. شما مادران نیز اگر می خواهید فرزندانتان سالم بمانند آنان را محب و مشکی پوش حسین(ع) بار بیاورید.

* اگر بخواهیم به امام حسین(ع) کمک کنیم باید چه عملی انجام دهیم؟ ما باید نگاهی حسینی به زندگی داشته باشیم، باید از دیدگاه حسین(ع) به زندگی نگاه کنیم تا بتوانیم حساب و کتابی دقیق داشته باشیم.

* هر گاه میلی تو را از مسیر حق دور می کند افسار خودت را بگیر و بنشانش به پای موعظه خودت، بهترین کار این است که خودت واعظ خودت باشی؛ برای آنکه کمک به امام حسین(ع) داشته باشی بایستی دنیا را از نگاه او به نظاره بنشینی نه با نگاه خودت و آنچه که خودت دوست داری توجیه کنی. اگر شهوت داری آن را با عقل مهار کن و اگر خشم داری آن را با سکوت درمان کن.

* روز اول که یک کارگری به مکانی برای کار کردن می رود اگر خوب کار کند و از دقیقه دقیقه وقتی که دارد درست استفاده کند مسلما صاحب کار برای روزهای بعد نیز از او استفاده خواهد کرد و مزدی تمام به او خواهد داد؛ بنابراین از همان ابتدا باید برای حسین باشیم و برای او گریه کنیم تا مورد لطف و عنایت ارباب قرار گیریم.

* این را یادمان باشد که امام حسین(ع) چه موقع کمک خواست آن موقع که دیگر هیچ یاوری برایش باقی نمانده بود و حتی به اندازه یک نگین انگشتری بر روی بدنش جای سالم باقی نمانده بود آن موقع بود که فریاد هل من ناصر ینصرنی حسین(ع) به آسمان بلند شد بنابراین باید به هوش باشیم برای حسینی رفتن و حسینی زیستن گام اول این است که از دریچه نگاه حسین به زندگی مان طراوتی دوباره بخشیم.

 


  نوشته های دیگران ()
 
فهرست ها
 RSS 
خانه
ارتباط با من
درباره من
پارسی بلاگ

بازدید امروز: 10
بازدید دیروز:  9
مجموع بازدیدها:  172813