سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اندیشیدن مانند با چشم دیدن نیست؛ زیراگاه چشمها به صاحبانش دروغ می گویند، ولی خرد به آنکه از وی اندرز خواسته، نیرنگ نمی زند . [امام علی علیه السلام]
>>جعفری ( جمعه 92/8/17 :: ساعت 11:58 عصر)

شب دوم :سخنران حجت‌الاسلام شهاب مرادی

روایت:إنّ هذه الدنیا قد تغیرت وتنکرت ، وأدبر معروفها الا ترون الی الحقِّ لا یُعمل به و الی الباطلِ لا یتناهی عنه الناسُ عبیدُ الدنیا والدین لَعِقً علی السنتهم 

من باید انقلاب را در چهره تو ببینم

این آغاز سخن ما بود دیشب،بیان نورانی و شرح‌حال وارد دل امام حسین(ع) روزگار عوض شده خوبی‌ها پشت کرده و رفته‌اند منکر همه جا را گرفته است.من برای شما منبر می روم من اگر برای تو حرف بزنم وتو توجه نکنی من نتوانسته‌ام کاری کنم من باید انقلاب را در چهره تو ببینم اشک را در چهره تو ببینم بفهمم کاری کرده‌ام.خودتان را دریغ نکنید از خادمتان.همه چیز به‌هم‌ریخته در دنیا .”تغیرت و تفکرت” و ادبر معروفها چیزی هم از آن نمانده تا این جا که الناس عبید الدنیا مردم بنده این‌ها هستند.

امامت آخرین مرحله امتحان است

امامت آخرین مرحله امتحان است و حتی می‌توانیم بگوییم تنها راه امتحان است(وللباب منتهی به الناس من اتکم نجاه و من لم یاتکم هلک)

در این باب ابتلا که یک اشاره‌ای بکنم در باب ولایت .می‌دانید باب ابتلا ولایت است نه توحید.شیطان هم در توحید رد نشد ، در معاد هم رد نشد در عدالت هم رد نشد خدا عادل است گفت یک عمری من خدمت کردم بندگی را هم میدانم اجرم را ضایع نمی‌کنی ، میدانم خدایی میدانم یک روزی هست که روز قیامت است به من تا آن موقع مهلت بده ، با این که خدا را می شناسد پس این استکبار سر چیست ؟ انحراف در مقابل چیست ؟چرا شکست می‌خورد؟ چرا چون در باب ابتلا یعنی در باب ولایت دچار مشکل است چرا شکست می‌خورد با اینکه خدا را می‌شناسد.

دنیای شما چیست ؟

مشکل کارها کجاست ؟ مشکل کارها ، فقط دنیاست ؟ فقط دنیا … اگر ما بنده دنیا نباشیم مشکلمان حل است . دنیای شما چیست ؟ دنیای تو مغازات است ؟ دنیای یک نفر اسباب‌بازی‌اش است دنیای یک نفر شاید یک انگشتر است شاید یک گوشی موبایل است یا چند میلیارد تومان پول است این‌ها قیمتی است که کارشناس رسمی دادگستری می‌تواند رویش قیمت گداری کند مثلاً کت تنت این قدر می‌ارزد و بقیه چیزهایت این قدر.

به نظر شما ارزش حکومت بر یک شهر چقدر است ؟ حکومت از نوع پادشاهی که همه خراج به جیب شما برود. پادشاهی چقدر می‌ارزد ؟ پهلوان درجه 1 شهر بودن قهرمان المپیک بودن ؟ سوپر استار سینما هالیوود بودن ؟ چه چیزهایی به نظر مردم ارزشمند است ؟ توی لیگ فوتبال نفر اول باشی آقای گل باشی بهترین ماشین اسیرت رینگ را داشته باشی یک ماشین یونیک و تک داشته باشی یک ماشین فراری داشته باشی نمی‌دانم همین اسم‌های که ذهن آدم‌ها رو پر می کنه زمین ، خانه ، بچه ، ماشین ، مزرعه ، طیاره قیمتش چقدراست ؟پاسخ بدهید! دو تا قیمت دارد .اگر در ذهنت فکر می‌کنی همه چیز برایت بی‌ارزش است یک پرینت از حساب زندگی‌ات بگیر از دو ماه قبل ببین خروجی حساب زندگی‌ات چقدر است.

شما چقدر انفاق می‌کنید ؟

خانم‌ها ! آقایان ! شما چقدر انفاق می‌کنید ؟ من در یک هیئتی پرسیدم طرف می‌آید هیئت و می‌رود یک دانه یک ریالی کمک نمی‌کند. (من عاشوراییان را خیلی دوستشان دارم اینجا راحت حرف می‌زنم ) خودشان هم می‌دانند، یک دانه یک ریالی !

شماها هیئتی‌ها دست و دل‌بازید می‌دانید. ولی آدم‌هایی که این دو صفت را ندارند نمی‌توانند محاسبه کنند. یک جایی مثلاً چایخانه زدند شاید شما فکر کنید خیلی ساده است یک چایی می‌دهند ولی میدانید چقدر هزینه دارد . هزینه شام یک هیئت را می‌دانید چقدر می‌شود ؟ صد تا هفت هزار تومان می‌شود چقدر است فقط برای یک هیئتی که بخواهد قیمه بدهد یا مرغ بدهد. طرف بیست شب می‌آید هیئت و می‌رود دست در جیبش نمی‌کند یک هزار تومانی بدهد برای کمک! من دانش‌آموز بوده‌ام رئیس هیئت بوده‌ام کارگردان جلسه بوده‌ام ، خیلی وقت‌ها محاسبه می‌کردیم یک شربت آبلیمو بهخواهیم بدهیم پولمان میرسد یا نه مثلاً میگفتیم محرم سال دیگر شربت آبلیمو را میدهیم ماه رجب عطر چایی می خریدیم می گذاشتیم کنار ، هل میگرفتیم تا قاطی چایی کنیم بی پول نبودیم ، عشق می‌کردیم ، سوراخ توی هل می‌زدیم که عطرش در چایی بپیچد. یا به این فکر می‌کردیم که کفش مردم را چگونه تمیز کنیم که ناراحت نشود . نگویند چرا به کفشمان واکس زدید. چه ترفندی می‌توانستیم به کار ببندیم. تخمین می‌زدیم که امشب دویست نفر برای هیئت می‌آیند از این دغدغه‌ها در ذهنتان هست ؟ هیئت‌های دیگر هم دارند . بی‌کلاس‌ترین بانی ، خطافکر‌ترین آن‌ها کسی است که بگوید ما پول از هیچ‌کس نمی‌گیریم می‌گوید به عهده خودم . اگر کسی گفت 1000 تومان ما را هم قبول کنید بگیرید یا می‌گوید نیم کیلو لپه دارم بگیر . و شماها که دست و دل‌بازید باسخاوتید ، هیئت می‌روید ، جلسه می‌روید و مسجد می‌روید و نماز می‌خوانید به این فکر کن که چراغ‌هایش چقدر هزینه دارد ؟ مسجد درآمدش کجاست زود بر می‌گردم سر حرف.

یک جلسه اداری را جایی شرکت می‌کردیم و پولی به عزای آن نمی‌گرفتیم یک مشارکت اجتماعی رایگان من به افرادی که همیشه آن شأن علمی بالایی داشتند هفته آخر سال . گفتم آقایی که چایی برای ما می‌آورد و آن آقایی که گاهی اوقات روی میزها را تمیز می‌کند و ما هفته ای یک بار مزاحمشان هستیم این نگاه می‌کند می‌بیند که تو آقای فلانی هستی و حجت‌الاسلام فلانی هست این چشمش به دست شماست نگویید دولت به این‌ها عیدی می‌دهد نه این آدم‌ها که این حرف را میزنند رزقشان کم می‌شود. من در آنجا پولی گذاشتم روی میز ، همان دو تا پنجاه تومانی بدون هیچ اضافه ای رفت دست آن دو نفر . نشان می‌دهد ما مدرسه می‌رویم دانشگاه می‌رویم ، ولی روابط اجتماعی را یاد نمی‌گیریم که باید پول بدهی . باید دستت توی جیبت برود .

دنیا چقدر می‌ارزد ؟

این را برای چه گفتم . دنیا چقدر می‌ارزد ؟ هیچی ! هیچی می‌ارزد ؟ خروجی‌ات چقدر است. سریع یک پرینت بگیر از حسابت در ذهنت ، بگو من یک کت دارم که مال 15 سال پیش است که هنوز آن را نبخشیدم یک پیراهن دارم که هنوز آن را نبخشید . بابا یک چیزی را می‌خری دو سال بپوشید و بعد آن را انفاق کنید ، یکی دیگر بخرید . یک ساعت داری ، بقیه‌اش را بده برود ، بعضی اوقات آدم را گول میزند نمی‌ارزد . بده ، برو … باید برود از دستمان خب چه برود و چه نرود دو تا قیمت‌گذاری وجود دارد : 1 . قیمتی که خبره می‌گذارد رویش ، شما یک زمین زراعی دارید مثلاً کنار رودخانه ، میروی در محل خبره پیدا میکنی میگویند این زمین وقفی است . دعوایی است ، با اوقاف دعوا دارند ، این زمین چقدر می‌ارزد ؟ آن خبره حساب می‌کند و رویش قیمت می‌گذارد 2? گام دوم کمک :نگاه دینی سالم داشته باشیم.

هر چیزی را یک قیمتی می‌گذارند این روش متداول و درستی است.

یک ماشین می‌خواهید بخرید میگوید این ماشین این قدر می‌ارزد کم کارکرده فلان ماشین ژاپنی 2010 پنج کیلومتر راه رفته در صورتی که نرمال میگویند باید 120 -30 کیلومتر باید راه رود . آیا هم قیمت یک ماشین صفراست؟ یا به خاطر اینکه سه سال ازش گذشته ارزان تراست یا عتیقه حساب‌شده گران تراست.سه‌تا فرمول داده نمیدونیم . می‌بریم دم بنگاه خبره می‌گوید این قدر می‌ارزد … این روش را میدونیم . روش دوم آن زمین 3 میلیارد و سیصد و چهل می‌ارزد یا آن ساعت که گفتید 50هزار است یا آن خودکار، انگشتراست ،که خبره روش قیمت گذاشته ،آن ملاک قیمت درست نیست. تو نگاه تو دنیا چند می‌ارزد این اولیه .

یک نگاه دینی سالم

یک حکایت را خیلی‌ها تون از بزرگان شنیدید در زمان نوجوانی‌تان ، در کتاب‌های مرحوم دستغیب (ره) (این را هم دوست دارم شما با من تمرین کنید اسم کسی را می‌آورند که از دنیا رفته اگر ازش بدتان نمی‌اید و آن رو موجب لعن و نفرین نمی دونید بگید خدا رحمتش کنه این رحمت برای خودت و پدر و مادرت و امواتت میشه )

یک نفر مو منی بود گرفتار شد و افتاد در بستر بیماری و احتضار. روبه قبله بهش گفتند بگو اشهد ان لا اله الا الله نگاه به طاقچه کرد تکانش دادند گفتند :فلانی داری می‌میری بگو لا اله الا الله . گریه و شیون زن و بچه بلند شد که چرا لا اله الا الله نمیگه از هوش رفت و نمرد. همین که حالش خوب شد و بلند شد عصا را برایش آوردند عصا را گرفت دستش و رفت لب طاقچه و محکم زد به گلدان ، گلدان را شکست و گفت الحمدالله . گفتند چرا؟؟؟ گفت تا به من می‌گفتید بگو لا اله الا الله شیطان یا چیزی شبیه شیطان به من می‌گفت اگر گفتی، این گلدان را می‌شکنم، گفت من این گلدان رو از جوانی دوست داشتم و دنیا شد یک گلدان.

خدا رحمت کند آقای عسگراولادی حبیب بن مظاهر انقلاب را من این دو سال را که در هیئت‌منصفه‌ی دادگاه با مرحوم عسگراولادی مأنوس تر شدم از قبل هم سلام و علیک داشتیم آخرین بار هم ماه رمضان اونجا در پارکینگ دیدمشون و خیلی هم محبت و لطف داشتند. مرد بسیار محترم و متدین و فداکار انقلاب و انصافاً مرد منصفی بود چون سال‌ها رئیس هیئت‌منصفه ی دادگاه مطبوعات بود در موضع‌گیری‌هایشان در قبا ل کسانی که از لحاظ جهت‌گیری سیاسی باهاشون خوب نبودند بسیار منصفانه عمل می‌کردند

آنجا همه آزاد بودند رأی خودشان را بدهند و نظر بدهند، ایشان هر وقت دهان باز می‌کرد سخنی بگوید یا یک خاطره‌ای از امام داشت یا نکته‌ای از حضرت آقا یاحتما همراهش یک آیه‌ی قرآن می‌گفت.

این یک نگاه دینی سالم است.

می‌خواهم از قول او از یک مرد تعریف کنم بگویم چقدر دنیا می ارزه ؟؟

لات بوداماپهلوان بود . نامش مرحوم طیب بوددر تهران تکیه‌ای داشت در ماجرای پانزده خرداد ا ورا گفتند بگو آیت‌الله خمینی به من پول داده تا رهایت کنیم طیب زد به شکمش و گفت من سر سفره‌ی حسین بزرگ شدم پیام پشت سر پسر فاطمه (س) حرف بزنم جان می‌دهم ولی به پسر فاطمه (س) خیانت نمی‌کنم گفتند اعدامت می‌کنیم گفت بکنید این آدم از دنیا رسته است.

دنیا چند می‌ارزد ؟ برای بعضی از ماها دنیا خیلی گران است .

غفرالله لنا ولکم (خداوند ما و تورا بیامرزد و هردویمان را بیامرزد)

http://www.moharam-a.ir/?page_id=213&nm=%D8%B4%D8%A8%20%D8%AF%D9%88%D9%85&n=2


  نوشته های دیگران ()
 
فهرست ها
 RSS 
خانه
ارتباط با من
درباره من
پارسی بلاگ

بازدید امروز: 3
بازدید دیروز:  7
مجموع بازدیدها:  172530