سفارش تبلیغ
صبا ویژن
روزى دو گونه است : روزیى که آن را جویى ، و روزیى که تو را جوید و اگر پى آن نروى راه به سوى تو پوید . پس اندوه سال خود را بر اندوه روز خویش منه که روزى هر روز تو را بس است . پس اگر آن سال در شمار عمر تو آید ، خداى بزرگ در فرداى هر روز آنچه قسمت تو فرموده عطا فرماید و اگر آن سال در شمار عمر تو نیست ، پس غم تو بر آنچه از آن تو نیست چیست ؟ و در آنچه روزى توست هیچ خواهنده بر تو پیشى نگیرد ، و هیچ غالبى بر تو چیره نشود ، و آنچه برایت مقدر شده تأخیر نپذیرد . [ این گفتار پیش از این در آنجا که سخن از این باب بود گذشت لیکن در اینجا روشن‏تر و گسترده‏تر است ، بدین رو بر قاعده‏اى که در آغاز کتاب نهادیم آن را از نو آوردیم . ] [نهج البلاغه]
>>جعفری ( دوشنبه 89/12/9 :: ساعت 10:0 عصر)

بسیاری از معلمان در تلاشند تا فرآیند آموزش را از حالت منفعل بیرون بیاورند و دانش آموزان را ترغیب کنند تا به صورت فعالانه در یادگیری مطالب درسی مشارکت داشته باشند.یکی از الگوهای آموزش «دانش آموز محور»، الگوی تجربه و گفت وگو است. در این الگو تمامی فعالیت های آموزشی برپایه تجربه و گفت وگو بنیان نهاده شده است. تجربه به دو بخش عملی و مشاهده تقسیم می شود و گفت وگو نیز شامل دو بخش گفت وگوی درونی و گفت وگو با سایر دانش آموزان است.

  ادامه مطلب...

  نوشته های دیگران ()
>>جعفری ( دوشنبه 89/10/13 :: ساعت 12:21 صبح)

شما فکر می کنید اگر آدم خوب درس بخواند وامتحان بده بهتراست یا درس نخوند وبد امتحان بدهد ؟

 میدونم که همه تون می گویید درس بخواند وخوب امتحان بدهد . ولی ... بله ! همیشه آن یک ( ولی ) کاررا خراب میکند می دانم .. ولی درس خواندن خیلی سخت است ، حتی سخت تر از نان بربری گرفتن .

  ادامه مطلب...

  نوشته های دیگران ()
>>جعفری ( چهارشنبه 89/10/8 :: ساعت 12:37 صبح)

   1.     مسولیت ها را واگذار نمایید. 

دانش آموزان در قبال رفتارشان هرچه بیشتر احساس مسولیت کنند ، نیاز کمتری به اعمال مدیریت از سوی معلم خواهد داشت ، بنابراین معلمان می بایست به جمعیت دانش آموزان مسولیت پذیر بیفزایند.            

2.عقب بایستید و به دیگران فرصت بدهید.

  ادامه مطلب...

  نوشته های دیگران ()
>>جعفری ( چهارشنبه 88/2/16 :: ساعت 6:41 عصر)

تو با شکوه ترین لحظه موعودی ، همواره دوستت خواهم داشت چرا که : به من آموختی که باید ، سپیدیها را مجذور و از سیاهیها جذر گرفت ، زیباییها را در ده به توان ده ضرب کرد و زشتیها را بر آن تقسیم کرد . به من آموختی تا منحنی اکیداً نزولی پشت خمیدة آن پیر زن دردمند را بر صفحة کاهگلی دیوار کلبه اش همواره به خاطر داشته باشم . تو علامت را در تساوی اضلاع مثلث متساوی الاضلاع ، استواری را در مثلث قائم الزاویه و نظم را در قالب تمامی n   ضلعیهای منتظم به ما نمایاندی . در محضر بزرگوارت آموختم که باید از همه بدیهای دیگران فاکتور گرفت . آموختم که اعداد حقیقی با در برداشتن اعداد گنگ زیباترند ، چرا که حقیقت زیباست و آموختم که هر روزمان باید نقطة عطفی باشد برای تغییر علامت از منفی به مثبت بی نهایت ، از سرازیری به سمت اعلا و از اکیداً نزولی به سمت اکیداً صعودی ، به سمت مثبت بی نهایت ، به سمت آن حقیقت نامتناهی . آموختم که همه چیز را در قالب اعداد مثبت و در ناحیه اول مثلثاتی که ناحیه مثبتها است ، بررسی کنیم و اکسترمم لطف و صمیمیت ، پاکی و صفا را ماکزیمم در نظر بگیریم و در همان حال ، کینه و نفرت را به سمت صفر میل دهیم .

تو را همیشه تاریخ سپاس خواهم گفت چرا که در محضر تو آموختم چگونه انسان باشم و در خدمت به دیگران از پارامترهای موجود پا را فراتر نهم و در بینهایت عشق ورزیدن غوطه ور گردم . تو درس زندگی را در قالب فرمولها و روابط منطقی ریاضی به من آموختی و مرا با هنر ریاضی ورزیدن ، مأنوس کردی ، پس : تو را ای بزرگ شخصیت فداکار ، تا ابد دوست خواهم داشت و دعای خیرم را نثار راهت خواهم کرد .


  نوشته های دیگران ()
>>جعفری ( دوشنبه 88/2/7 :: ساعت 10:31 عصر)

کادر آموزشی مدارس در ایام امتحانات باید چه کنند؟ )مدیران بخوانند) 

در کنار آماده‌سازی فضای خانه برای بهتر درس خواندن دانش‌آموزان باید محیط و فضای مدرسه را نیز مورد توجه قرار داد استرس‌ها روی هم انباشته می‌شوند و در یک زمان به فرد حمله می‌کنند و کارآیی او را پایین می‌آورند و این می‌تواند موجب ضعف حافظه و حواس‌پرتی بچه‌ها شود.

برای انتخاب مراقب برای امتحانات باید به این نکات توجه کنیم.

ادامه مطلب...

  نوشته های دیگران ()
>>جعفری ( شنبه 87/11/26 :: ساعت 7:35 عصر)

خانواده هایی که فرزندانشان به هر دلیل اهل درس و مدرسه نیست برای جبران کمبودهای انگیزشی پول خرج کردن برای معلم خصوصی و آموزشگاه و انواع و اقسام کتاب ها را ساده ترین راه می پندارند. هم والدین گروه اول و هم والدین گروه دوم بیشترین فشار را بر روی فرزندان متمرکز ساخته و به اقداماتی یک طرفه روی می آورند

نقش خانواده در ایجاد « لذت یادگیری » چیست چرا کودک 5-6ساله مشتاق یادگیری وقتی به سنین بالاتر می رسد شوق و انگیزه خود را از دست می دهد  آیا این امر به دلیل تاثیر عوامل خارج از خانواده است

ادامه مطلب...

  نوشته های دیگران ()
<      1   2      
 
فهرست ها
 RSS 
خانه
ارتباط با من
درباره من
پارسی بلاگ

بازدید امروز: 20
بازدید دیروز:  9
مجموع بازدیدها:  173028