سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خوش رفتاری، بر محبّت دل ها می افزاید . [امام علی علیه السلام]
>>جعفری ( جمعه 89/8/7 :: ساعت 9:52 عصر)

یکی از سوالات نسبتاً مهمی که در رابطه با شخصیت مختار ثقفی،مطرح است این است که چرا مختار ثقفی در زمان قیام امام حسین(ع) به یاری ایشان نرفته ولی بعداً از قاتلان آن حضرت انتقام گرفته است؟

با مراجعه به منابع تاریخی پاسخ این سوال روشن خواهد شد:

بر اساس گواهی تـاریـخ و تـصـریـح شـیـخ مـفـیـد و طـبـری، پـس از آن کـه مـسـلم بـن عـقیل وارد کوفه شد، مستقیما به خانه مختار وارد شد، مختار او را گرامی داشت و رسما از او اعلام حمایت و پشتیبانی کرد.

ادامه مطلب...

  نوشته های دیگران ()
>>جعفری ( یکشنبه 88/10/6 :: ساعت 12:3 صبح)

                                                         اگر اشکی از چشم آمد، یعنی به تو اذن داده‌اند

 آنچه می خوانید بیانات و توصیه‌های حکیمانه عارف واصل و فقیه عالیقدرمرحوم آیت‌الله بهجت است که در مورد عزاداری و گریه بر امام حسین(ع) ایراد شده است:

ادامه مطلب...

  نوشته های دیگران ()
>>جعفری ( شنبه 88/10/5 :: ساعت 11:39 عصر)


  نوشته های دیگران ()
>>جعفری ( شنبه 88/10/5 :: ساعت 11:38 عصر)


 


و باز محرم آمد...


محرم در همین حوالی است. در ذهن من غوغایی است. عاشورا تمام خوابهای من را پر می کند. کربلا همین نزدیکی است جلوی چشمان من ایستاده سرهای بریده تن های بی سر . شانه های بی دست و دستهایی که در دستهای خدا حلقه می خورد.


ادامه مطلب...


  نوشته های دیگران ()
>>جعفری ( یکشنبه 87/10/22 :: ساعت 10:36 عصر)


  نوشته های دیگران ()
>>جعفری ( پنج شنبه 87/10/19 :: ساعت 5:1 عصر)

خطبه حضرت زینب در شام

ستایش خدای را که پروردگار جهانیان است و درود خدا بر محمد و خاندانش همگی. براستی که خدای سبحان درست فرموده که گوید: ُثمَ کانَ عاقِبَةُ الَّذینَ اَساؤُالسُّوی اَن کَذَّبوُا بِایاتِ اللهِ وَ کانوُا بِها یَستَهزِؤن «سرانجام کسانی که عمل زشت انجام داده و کار بد کردند بدانجا می انجامد که آیات خدای را دروغ شمرده و آنها را مسخره و استهزاء می کنند

ادامه خطبه...

  نوشته های دیگران ()
>>جعفری ( چهارشنبه 87/10/18 :: ساعت 10:13 صبح)

                                                   

سلام برآن قلب پرطپش زمین وزمان،خالق عاشورا،حسین(ع)

روزها رازهایی در سینه دارند که تقدیم روشن بینان می شود. آنهایی که چشم های خود را به روشنایی می بندند توانایی نگریستن به خورشید بر آمده روز را ندارند. رازدانان روزها  از حادثه ها

ادامه مطلب...

  نوشته های دیگران ()
>>جعفری ( سه شنبه 87/10/17 :: ساعت 6:2 عصر)

                                                          

                                                                         

نهم ماه محرم، روز تاسوعا، منتسب به غیرت و ساقی دشت کربلا، حضرت ابوالفضل العباس (ع) است، تاسوعا بزرگداشت شهادت اسوه ایثار، ادب و دلاوری بزرگ مردی است که با گذشت بیش از هزار و چهارصد سال ، هنوز تاریخ، روشن از کرامتهای اوست و نام او با وفا و ادب و مردانگی همراه است.

 ادامه مطلب...

  نوشته های دیگران ()
>>جعفری ( شنبه 87/10/14 :: ساعت 9:33 عصر)

 

چرا عزاداران حسینی، به شکل خود خواسته، به مجالس سوگواری امام حسین(علیه السلام) پا می گذارند، جامه سیاه بر تن می کنند، بر سر و سینه می زنند، اشک می ریزند و...؟ بی گمان، پاسخ به این پرسش، خود می تواند بیانگر «چرایی عزاداری برای امام حسین(علیه السلام)» باشد.با گذر زمان، این نکته به روشنی معلوم شد که امام حسین(علیه السلام) و یارانش، مردان «پیروزِ» کربلا بودند. در کربلا، گرچه آنان، جان باختند; اما اسلام را حیاتی دوباره بخشیدند، رسمِ ستم ستیزی را به جهانیان آموختند، و خود نیز به فیض بزرگ شهادت دست یافتند. همچنین، آنان برای همیشه تاریخ، در نگاه دین مداران و عدالت خواهان جایگاهی شکوهمند یافتند و محبوبِ دل‌های مؤمنان شدند.

 

ادامه مطلب...

  نوشته های دیگران ()
<      1   2   3   4      >
 
فهرست ها
 RSS 
خانه
ارتباط با من
درباره من
پارسی بلاگ

بازدید امروز: 10
بازدید دیروز:  10
مجموع بازدیدها:  172973