سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و فرمود : ] اگر خداوند از نافرمانى خود بیم نمى‏داد ، واجب بود بشکرانه نعمت‏هایش نافرمانى نشود . [نهج البلاغه]
>>جعفری ( یکشنبه 87/10/1 :: ساعت 9:9 صبح)

    مباهله یعنی نفرین کردن دو طرفه! یعنی دو گروه در مقابل هم قرار بگیرند و هم دیگر را نفرین کنند. در اوایل ظهور اسلام پیامبر (ص) نامه ای به مرکز مسیحیان یعنی شهر نجران فرستاد و اسقف آن منطقه را به دین اسلام دعوت نمود.

ادامه مطلب...

  نوشته های دیگران ()
>>جعفری ( یکشنبه 87/10/1 :: ساعت 8:56 صبح)

                                               

 

24 ذی الحجه روز انگشتر بخشی حضرت علی علیه سلام در حال رکوع و نازل شدن آیه ای در مورد این عمل ایشان و روز بزرگ مباهله به سال 10قمری زمینه ‏ساز واقعه مباهله نامه رسول‏خدا (ص) به مسیحیان نجران و دعوت آنها به اسلام بود. پیام اصلى این نامه اعلام رسالت رسول‏خدا و دعوت از اسقف یا اسقف‏هاى نجران و مردم مسیحى آن منطقه به آیین اسلام بود. اما در صورتى از پذیرش اسلام امتناع ورزند یا باید مقررات ویژه پرداخت جزیه به حکومت اسلامى را بپذیرند و یا آماده جنگ شوند. اما شرح واقعه:

ادامه مطلب...

  نوشته های دیگران ()
>>جعفری ( شنبه 87/9/30 :: ساعت 6:34 عصر)

        پیش از همه باید بدانیم که خداوند هر چیزی را که برای ما نهی کرده است ضررهایی دارد که به خودمان   برمی گردد. اما از جمله ضررهایی که می توان برای استفاده طلا برای مردان برشمرد عبارتند از:

 ادامه مطلب...

  نوشته های دیگران ()
>>جعفری ( شنبه 87/9/23 :: ساعت 11:56 عصر)

                                        

سلام خدا بر تو ای دهمین پیشوای معصوم! سلام بر درخشندگی کوکب نورانی ات که خورشید را شرمگین تابش کرد و چشمه های آفرینش را لبریز جوشش. در این روز دست مهربان و غریب نوازت را بر صفحه دل هامان بکش

زندگی نامه..

  نوشته های دیگران ()
>>جعفری ( چهارشنبه 87/9/20 :: ساعت 9:33 صبح)

    با دقّت و جستجو در وضع افراد بد عاقبت مى‏توان علّت شقاوت و بدعاقبتى آنان را پیدا کرد که به چند نمونه از آن اشاره مى‏کنیم:

تکبّر

دلیل بد عاقبت شدن ابلیس همان روح تکبّر او بود که خدا را نافرمانى کرد وبه آدم سجده نکرد

ادامه مطلب...

  نوشته های دیگران ()
>>جعفری ( چهارشنبه 87/9/20 :: ساعت 9:32 صبح)

قصه از اونجا شروع میشه که ما آدمها می خواهیم به خواسته خودمون برسیم  و در این بین می فهمیم که توانایی رسیدن به اون خواسته رو نداریم  یعنی این قدر تلاش می کنیم تا به خواسته مون برسیم وقتی نتونستیم  به فکرمون می رسه بیاییم و با خدا آشتی کنیم نماز بخونیم شاید قرآن رو هم باز کنیم  نمی خوام بگم این آشتی بَده  اما خدا کنه همیشگی بشه ! 

ادامه مطلب...

  نوشته های دیگران ()
>>جعفری ( سه شنبه 87/9/19 :: ساعت 11:35 صبح)

                                       

صدای پای عید می آید. عید قربان عید پاک ترین عیدها است عید سر سپردگی و بندگی است. عید بر آمدن انسانی نو از خاکسترهای خویشتن خویش است. عید قربان عید نزدیک شدن دلهایی است که به قرب الهی رسیده اند. عید قربان عید بر آمدن روزی نو و انسانی نو است.

ادامه مطلب...

  نوشته های دیگران ()
>>جعفری ( شنبه 87/9/16 :: ساعت 10:21 عصر)

امام صادق (علیه السلام )فرموده اند : کسى که در ماه رمضان آمرزیده نگردد تا رمضان آینده آمرزیده نمى‏گردد؛ مگر این که روز عرفه را درک کند

روز عرفه ، روز نیایش 
                 روز بارش چشم های خاکیان

   فرصتی برای دوباره یافتن خویشن خویش در کوچه های گمگشتگی های تکراری
                                                                                                                             و هنگامه ......

 ادامه مطلب...

  نوشته های دیگران ()
>>جعفری ( شنبه 87/9/16 :: ساعت 5:53 عصر)

 قرآن کریم در آیات بسیاری به اهمیت مال پرداخته و به انواع برخوردهای انسان با مال اشاره کرده است، در آیه ای آن را زینت و آرایش چند روزه زندگی دنیا معرفی کرده و در جایی دیگر هشدار داده که مبادا مال، باعث غفلت و از یاد بردن خدا شود، در برخی آیات مردم را تشویق و دعوت می کند که از مال پاکیزه و حلال استفاده کنند و به حرام روی نیاورند

ادامه مطلب...

  نوشته های دیگران ()
>>جعفری ( جمعه 87/9/15 :: ساعت 8:57 عصر)

 انسان به ‌طورفطری خداجوست و به دنبال قدرتی بی‌نهایتی است که همه امور در دست اوست . خالق جهانی زیبا و با عظمت . راه خداجوئی و شناخت خدا به کودک از درون خانواده شکل می‌گیرد . ما در این جا به چگونگی آموزش مفهوم خدا به کودک در مراحل قبل از دبستان می‌پردازیم

ادامه مطلب...

  نوشته های دیگران ()
<   <<   6   7   8      >
 
فهرست ها
 RSS 
خانه
ارتباط با من
درباره من
پارسی بلاگ

بازدید امروز: 12
بازدید دیروز:  48
مجموع بازدیدها:  173260